niedziela, 22 grudnia 2019

Zaproszenie do wspólnej podróży - na Kaukaz

Zapraszamy podróżujących kamperowców na „Kaukaz 2020”

Już w czasie naszej tegorocznej wędrówki po północnym Kaukazie postanowiliśmy coś zmienić w naszych „niezmiennych” zasadach.
      Zaplanowaliśmy w 2020 roku, zaproszenie kilku karawaningowych załóg i częściowe powtórzenie, najciekawszych fragmentów naszej tegorocznej trasy, po republikach północnego Kaukazu. Jeszcze nigdy tego nie robiliśmy. Nie jechaliśmy 2x w te same miejsca. Tyle ciekawych kierunków jeszcze przed nami, a żywot człowieka nie jest z gumy.
Jednak.
       To co zobaczyliśmy, jakich ludzi poznaliśmy, ile rzeczy nas zaskoczyło, ile potocznych opinii w pył zostało rozbitych – skłoniło nas do pomysłu, aby te rzeczy pokazać kilkoro innym osobom z naszego środowiska.
        Aby wykrzyczeć; Ludzie, zobaczcie w końcu coś fajnego. Poznajcie inny świat. Obalajcie mity. Wyrwijcie się ze swojego EU grajdołka!
         Ale nie tylko Wy, starzy wyjadacze, co z niejednego pieca sól wyjadali. My zabieramy ze sobą wnuczkę lat 14. Chcemy jej pokazać cudną przyrodę, wspaniałych ludzi, prawdziwą historię. Być może i fajną wakacyjną przygodę? Czyli preferować chcemy inne załogi w składzie 2+ …. (dzieci, wnuki).

Planowana trasa podróży po Kaukazie.

Teraz do konkretów, bardziej lub mniej szczegółowych:
- planowany termin wjazdu do Rosji (północny Kaukaz) to 15 lipiec, powrót 15 sierpień 2020
- konieczne paszporty i 30 dniowa rosyjska wiza turystyczna
- konieczna w Inguszetii jest zgoda FSB, do przejazdu ciekawymi regionami
- oczekujemy, że załogi posiadają już pewne doświadczenie karawaningowe
- rusofobi odpadają, mamy już przykre doświadczenie w tej materii
- oczekujemy umiejętności współpracy w grupie, otwartości i tolerancji
- trzeba pamiętać, że dojazd do granicy Gruzji, to 3000 km!
- na terenie północnej Turcji, po drodze, warto zobaczyć kilka ciekawych miejsc
- trasa po Gruzji to ok. 600 km, przewidujemy tu kilkudniowy pobyt i zwiedzanie (Batumi, Gori, Upliscyche, Mccheta, Tbilisi, GDW (historyczna Gruzińska Droga Wojenna), Kazbegi) – byliśmy tam przed laty
-  trasa po republikach północnego Kaukazu to około 1900 km i 30 dni, po trasie: Inguszetia, Dagestan (Machaczkała, Derbent, Gunib, Matlas, kanion Sulak, jaskinie, muzea), Czeczenia (Grozny, jezioro Kozenojam), Biesłan (szkoła-pomnik), Elbrus (najwyższa góra Europy-wyjazd kolejkami na 4000 m npm, a dalej ……?)
- powrót z Rosji do Gruzji i przez GDW, nieco inną trasą wjazd do Turcji i kolejne 3000 km do Polski
- istnieje alternatywna droga powrotna z Kaukazu do Polski, 2800 km, przez Ukrainę. Jej plusy, to tanie, rosyjskie paliwo, a minusem jest konieczność opuszczenia górskich republik 4 dni wcześniej i przejechanie 1600 km do ukraińskiej granicy. Ważność wizy rosyjskiej nas ogranicza do 30 dni.
- cała trasa (Kraków-Kraków), to około 10 000 km
- praktycznie podróż potrwa około 2 miesięcy (2 tygodnie dojazd do Gruzji i 2 tygodnie powrót)
- można wyjechać wspólnie z kraju, umówić się na gruzińskiej granicy, albo nawet przed samą Rosją
- będzie czas i na kąpiele morskie, na odpoczynek, trekking górski, spokojną wędrówkę i jazdę drogami asfaltowymi,
- ze względów organizacyjnych konieczna jest łączność radiowa. W związku z planowaniem pobytu w gościnie u osób prywatnych, ilość załóg chcemy ograniczyć do 5 (my + 4)
- pod linkiem:   https://photos.app.goo.gl/SPhQENd377HeF4Ax5 umieściliśmy album ze zdjęciami, aby choć po części pokazać, co można będzie zobaczyć na trasie

Z naszej strony oferujemy swoją wiedzę i doświadczenie w zwiedzaniu Kaukazu, czyli rzeczy bezcenne, a szczególnie:
·         Możliwość wspólnego uzyskania wiz rosyjskich w Polsce
·         Załatwienia zgody FSB na Inguszetie
·         Znajomość całej kaukaskiej trasy
·         Wiemy co, gdzie i jak warto zwiedzać i jak się w poszczególnych rejonach zachować!
·         Posiadamy sporo kontaktów osobistych i możliwość zorganizowania alternatywnego zwiedzania Dagestanu z przewodnikiem (prawie konieczne), w wynajętych pojazdach, na zasadach solidarnej składki za w/w
·         Pomoc w tłumaczeniu w czasie wjazdu i wyjazdu z Rosji, wypełnianiu dokumentów itp.
·         Znamy większość miejsc postojowych na nocleg i możemy je wcześniej ustalać, aby przejazdy odbywały się (ewentualnie) indywidualnie, a nie kolumną
·         Nasza prędkość jazdy kamperem, to około 70-75 km/h, a cena paliwa w Rosji to połowa polskiej ceny. Koszty wyżywienia (sklep) porównywalne z polskimi.
·         Wyjazd organizujemy non-profit, a oczekujemy jedynie zwrotu kosztów paliwa. No cóż, my już tam byliśmy, a powtarzamy trasę dla Was i naszej wnuczki. O szczegółach porozmawiamy, gdy będzie znana liczba chętnych (?)
·         Wczesną wiosną warto będzie zorganizować spotkanie, aby się osobiście poznać i odpowiedzieć Wam na wszystkie pytania.

Kontakt: telefoniczny, Messenger lub WhatsApp.